OM OSS

Helios Consulting är en affärsbyrå belägen i centrala Stockholm.

Grundarna är två entreprenörer, tillika civilekonomer, med mångårig erfarenhet av affärsutveckling, redovisning och rapportering, controlling, bolagsöverlåtelser, bolagsärendehantering och ekonomichefsuppdrag. I sina tidigare roller på marknaden har de upplevt att det finns ett akut behov av en mer anpassad, affärsinriktad och värdeskapande rådgivning för dagens små och medelstora företag.

Läs mer om vårt affärskoncept och vår personal nedan.

MÖT VÅRT TEAM

Andreas

Andreas Larsson

Ägare & VD


Andreas är förutom ägare och VD även auktoriserad redovisningskonsult samt utbildad civilekonom. Han är Helios ansikte utåt och jobbar främst med senior rådgivning. 

 

IMG_3188

Björn Brynjer

Grundare & Styrelseordförande


Björn grundade Helios Consulting 2011 tillsammans med Andreas och var dessförinnan bl. a gruppchef på revisionsbyrå samt ekonomi- och redovisningschef. Björn är utbildad Civilekonom/ekon. mag. samt Auktoriserad Redovisningskonsult och arbetar nu operativt främst med kvalificerade redovisningsärenden. 

Fredrik

Fredrik Runebert

Aukt. Redovisningskonsult


Fredrik har varit på Helios sedan juni 2018. Han har en magisterexamen i ekonomi och har tidigare jobbat i roller som controller och ekonomichef.



Monica (2)

Monica Abramson

Aukt. Redovisningskonsult & Lönekonsult

Monica har jobbat på Helios sedan augusti 2018 och har lång erfarenhet av redovisning. Hon är även Helios löneexpert och är helt rätt person att kontakta vid lönerelaterade frågor!

Sandra

Sandra Thorolfson

Redovisningskonsult


Sandra har varit på Helios sedan februari 2019. Hon arbetar huvudsakligen med redovisning men är även ansvarig för Helios hemsida och sociala medier. 



Tidora

Tidora Lander

Aukt. Redovisningskonsult & Byråchef

Tidora har arbetat med redovisning sedan 2005 och är Helios nya byråchef. Hennes roll är bland annat att ge medarbetarna de förutsättningar som krävs för att hantera det dagliga arbetet. Tidora jobbar även med att se till att vi som byrå alltid ligger i framkant och kan leverera det bästa möjliga till våra kunder. 

Johanna

Johanna Nyholm

Redovisningskonsult & Administratör

Johanna har varit på Helios sedan augusti 2019 och har 10 års erfarenhet av administration och förvaltning. Hos oss jobbar hon både med redovisning och andra administrativa tjänster. 

 

Bea

Beatrice Gaude

Administratör

Beatrice började jobba på Helios i april 2019 och jobbar främst som administratör åt några av våra kunder. 


Foto: Monica Abramson